dilluns, 8 de març del 2010

Les sorpreses dels Red Rods


Ja fa un temps vam "construir" aquests llistons vermells de Montessori (Red Rods); vam comprar 6 tires de fusta de 1mx18mmx18mm, les vam tallar per tenir 10 peces de diferents mides (10cm, 20cm, ..., 90cm, 1m) i les vam pintar de vermell amb témpera líquida.

La idea es que la nena ordeni aquests llistons tal i com surten a la foto, però, clar, si no vols dirigir (com es el meu cas) es una mica dificil que ho faci a la primera, així que a esperar...

Jo, de tant en tant, els ordeno així, perque ho veigi. L'Àfrica ha comprovat que el llistó petit (de 10cm) es la diferencia que hi ha entre cada llistó: el posa a sobre del de 20 i veu que es igual al de 30, després a sobre del de 30 i veu que es igual que el de 40 i així, però ordenar, no ordena. A ella el que li agrada es fer camins amb aquests llistons i passar per sobre aquests camins, de vegades fa passar els seus animals o els seus cotxes; altres vegades fa el que jo anomeno autopistes: que son dos camins paral·lels i bastant junts i passa entre mig dels dos.



Avui ha agafat el llistó de 1 metre i l'estava fent servir d'espasa donant cops al sofà. Jo havia d'enviar la comanda a la cooperativa i he encès l'ordinador, us he d'explicar que no tinc pantalla, tinc un projector i veig una superpantalla a la paret. I clar, l'Àfrica ha començat a posar el pal pel mig, hi ha hagut un moment que l'ha possat en horitzontal sobre la linia blava de treball. Ops! Mira mama es veu lila. Això es vermell i això es blau, però mira, si el poso aquí ... es veu lila! (que, ademés, son els seus 3 colors preferits).

Es en aquests moments quan me'n alegro d'haver-me mossegat la llengua 2 minuts abans quan he estat a punt de dir-li: va, estigues quieta i surt del mig...

2 comentaris:

  1. Me encantó la historia!!!
    felicidades por tu blog.
    Un beso.
    Marta.

    ResponElimina
  2. Gracias wapa!

    Nos vemos pronto ;)
    Un beso a ti también.

    ResponElimina