dimarts, 4 de maig del 2010

Les normes de casa

L'Àfrica es una nena bastant pacífica i no es de les que pega ni insulta a ningú. Bé, no es pas del tot cert això, des de fa un parell de mesos i, de tant en tant, li dona per pegar al seu pare... De vegades ho fa perquè s'enfada i de vegades ho fa com un joc. L'altre dia li vaig dir que si volia jugar a pegar li podia demanar i, si ell també volia, doncs no hi havia cap problema, però si no, doncs no es pot pegar.

Aquesta nit a tornat a passar i, com que jo estava donant-li el pit a la Mara per tal que s'adormis i no "podia" xerrar, m'ha donat temps de pensar en algún sistema diferent.

El resultat ha estat el següent. Li he proposat de fer un escrit amb les normes de casa. Jo he posat les 2 primeres normes, bé, les he posat totes, però la tercera la he posat pensant en ella, de fet, quan l'ha sentit, ha dit: si, mama, aquesta m'agrada molt i la quarta, crec que me l'ha agrairàn els veïns. De moment les normes de casa nostra son aquestes:

1. Ningú pot pegar a ningú.
2. Ningú pot insultar a ningú.
3. Les coses s'han de demanar. No es poden pendre les cosetes de les mans.
4. Quan es de nit no es pot cridar ni fer soroll.

Hem decidit que a la Mara li permetem saltar-se les normes fins que les entengui i em posat una norma general pels incompliments:
Quan no es compleixi una norma, el que s'ha equivocat ha de fer el que li demani l'ofés.
Li he explicat que potser jo demano que m'abraci, que em demani disculpes o que em deixi sola una estona fins que se'm passi... Que això depèn de cada persona i de cada moment.

També estem d'acord en que es les anirem ampliant segons el que sigui important per cadascún de nosaltres.

Suposem que al Goio també li agradarà el sistema.

Espero que funcioni, Ja us explicaré.

1 comentari:

  1. Nosaltres també ho vam fer i la veritat que ha anat prou bé.
    Tractar a l'altres amb respecte en les paraules i els actes, intentar arreglar els conflictes parlant ( una mena de taula de la pau...) etc

    Petons

    ResponElimina