dijous, 13 de gener del 2011

Fem foc?

Aquesta es una activitat que feia molt de temps que tenia ganes de fer-la, bé, que teníem. L’havíem assajat moltes vegades, així que, pràcticament no he hagut de dir-li res a l'Àfrica, només animar-la en el moment més crític.

Us explico.

Crec que a tots ens agrada el foc, als nens, especialment, els fascina (almenys a la meva), es perillós, si, per això he pensat que el millor es ensenyar-li a fer-ho amb precaució, per dos motius: perquè ho faci amb cura i perquè al fer-ho amb mi, suposo que no tindrà la necessitat de fer-ho sola; encara em recordo de l’ensurt que vaig tenir amb 6 o 7 anys quan vaig posar un encenedor a sota d’un foli i se’m va incendiar...

Bé, al gra.
Tinc una safata amb una diadema, un bol de vidre, uns mistos súper llargs (que ens va regalar una amiga per l’aniversari de l'Àfrica, gracias Ulrike), una falca amb un tros de paper d’encendre mistos enganxat i una espelma gran.



El primer de tot es posar aigua al bol i deixar-lo ben a mà; després posar-se la diadema per tal que no hi hagi cap cabell a la cara (com podeu imaginar aquests dos passos son perfectament intercanviables, però nosaltres ho fem així).

Posem l’espelma i la falca a la taula; tot seguit s’agafa la caixa dels mistos, s’obre i es treu un. Es rasca el misto amb força a la falca...



I quan s’encén, encenem l’espelma i tot seguit el misto a l’aigua.



Com us he dit, ho ha fet sense haver-li de dir res; bé, no se li ha encès el misto a la primera i m’ha dit: mamà jo no puc! de seguida li he contestar que havia de practicar, que era el primer cop i que a ningú li surt el primer cop, ho ha intentat per segona vegada i el misto s’ha encès, crec que mai oblidaré la seva cara, de fascinació i satisfacció alhora, ha encès l’espelma i els seus ulls encara s’han il•luminat més, ha apagat el misto i l’ha deixat a la taula sabent que havia estat una feina ben feta. De seguida s’ha posat a cantar l’aniversari feliç, ha bufat i ho ha repetit 5 vegades.

També ha volgut encendre una espelma petita que posem darrera un tronc amb forma de castell.

Es una activitat que us recomano a tots.

1 comentari:

  1. A mi también me encantaría haberle visto la carita!!! muy chula la actividad, ahora a esconderlo bien todo!! jeje
    besos

    ResponElimina