dissabte, 14 de maig del 2011

Prevenció de Riscos

Aquests dies he hagut de fer un treball sobre la Prevenció de Riscos Laborals, per això he tingut una mica abandonat el bloc :(

I, aquest tema, també m'ha fer reflexionar...

Hi ha coses que si que trobo imprescindibles d'explicar a un treballador, tipus: aquests producte es corrosiu i t'has de posar guants, o els gasos que desprèn la soldadura son tòxics i t'has de posar mascareta... Però n'hi ha d'altres que...
- Abans de pujar a una escala has de comprovar que no hi hagi oli, ni a l'escala ni a les sabates.
- Quan estiguis treballant damunt una escala has de tenir el cos centrat en aquesta, no facis força si tens el cos fora, ni que sigui una mica
- No deixis cables pel mig de la zona de pas per no ensopegar
I, com aquestes, unes quantes

Em vaig posar a pensar: Bufa, si hagués de fer això al parc amb les nenes, pobretes...

I, un pensament em va portar a l'altre...

Potser es per això que em de dir als adults com han de pujar a una escala o com han de deixar les coses per no caure, perquè no deixem que les criatures ho descobreixin per elles soles. Quan estic al parc sento un munt de mares, pares, avis i demés adults dient a la mainada com han d'enfilar-se, que no han de fer (per no caure) i, fins i tot quin aparell han de fer servir per fer cada cosa.

Evidentment, d'adults, necessitem que algú ens ho segueixi dient, perquè no ens han deixat experimentar i apendre...

3 comentaris:

  1. Vols dir?
    Jo no ho veig clar que sigui així. Serà que sóc una mica patidora al parc i em fa por que passi pel davant d'un gronxador en marxa i li obrin el cap. Gairebé millor l'aviso abans.
    Potser és trobar un punt mig, ni estar tot el dia "vigila això, vigila allò" ni passar de tot esperant que quan se la foti l'hi quedarà gravat de per vida.
    Potser aquests treballadors que necessiten que els hi expliquin que no han de deixar els cables pel mig, ningú els hi va acostumar de petits a recollir les joguines del menjador per que ningú hi ensopegués.
    (per cert, m'he copiat els teus ratolins de closca de nou...)
    Salutacions

    ResponElimina
  2. No, home, no es tracta de que aprengui a batacades!!
    Si la criatura es molt petita i s'apropa als gronxadors s'ha d'estar a la vora i alerta que no l'estampin; i si es més gran i vol pujar a un arbre, doncs un es queda a sota "per si les mosques" o per donar-li seguretat; però d'aqui al "no t'enfilis que cauràs"...

    ResponElimina
  3. Ah! I els ratolins! Facilets i resultons, eh?
    Una abraçada i fins aviat ;)

    ResponElimina