dijous, 19 de maig del 2011

Tres trens blaus

En aquesta entrada us vaig presentar les cartes GAMAR; tal com us vaig dir, es tracta d'unes cartes per fer classificacions, hi ha 3 variables de classificació.

Ja sabeu que a mi m'agrada deixar aquests tipus de material al seu abast, però prefereixo que ella el manipuli sense dir-li res.

Jo havia vist que, de tant en tant, l'Àfrica agafava les cartes, les escampava una mica i les tornava a desar (o no); en cap moment ha fet la classificació "desitjada". Jo estava convençuda de que encara no havia arribat el seu moment... Que no estava preparada o que no li interessava aquest exercici matemàtic.

L’altre dia va agafar les cartes novament i, en acabar, les va deixar escampades; jo les vaig recollir i, mentre ho feia, les anava comptant... 26!

“Africa, falta una carta”
A: I que hi ha a la carta?

Jo vaig separar les cartes, en una pila els vaixells (9), en un altra els avions (9) i en la darrera els trens (8).

Jo: un tren...
A: I de quin color es?
(Vaja, s’ha fixat en dues de les tres variables!)

Vaig tornar a separar les cartes (aquest cop només dels trens), 3 vermelles, 3 liles i 2 blaves...

Jo: blau
A: I quants n’hi ha?

¡¡¡¡!!!!
Aquest cop ho vaig veure a simple vista!

Jo: 3
A: Ah! Vale!

No va fer cap comentari més, no va buscar la carta,... només li interessava saber quina s’havia perdut... Això o es que va decidir, que ja havia arribat el moment en que jo em dediqués a classificar ;)

3 comentaris:

  1. Me ha encantado cómo lo has descrito; es fantástico ver como A sabía perfectamente las 3 variables de clasificación...¡genial!

    ResponElimina
  2. Si Inma, a veces, incluso estando pendiente del trabajo que va realizando tu hijo no eres capsa de saber en que nivel e comprensión esta; la suerte es que son compasivos y no te dejan estar mucho tiempo en la ignorancia ;)

    Un abrazo guapa!

    ResponElimina
  3. Hola Sabrina ... arrel d'aquesta entrada he vist el pdf que vas penjar fa un temps amb les cartes GAMAR. M'ha semblat tant interessant que me les estic imprimint ara mateix ... aquest vespre les plastificaré, i demà els hi donaré als nens a veure què fan ... Moltíssimes gracies !!

    ResponElimina