dimecres, 1 de juny del 2011

Penjador de desenes

En aquesta entrada us explicava com havia adaptat el penjador de perles de les desenes a unitats. Bé, l’Àfrica ja fa unes setmanes que esta interessada en les desenes; l’altre dia em va demanar el telèfon i la vaig enxampar escrivint 20, esborrava el 0 i posava l'1, esborrava l'1 i posava 2, i així fins al 9... Vaig pensar que era el moment de fer que manipulés aquests conceptes.

Primer vaig pensar en mostrar-li amb l’ajut de les perles i unes cartolines de desenes; però, després de molt rumiar i amb la idea de ser fidel al meu principi de "millor que ho trobi ella" vaig decidir deixar el penjador de les desenes al seu estat inicial; així que vaig tornar a posar tots els cargols i vaig treure les enganxines que tapaven els uns inicials...

He deixat el penjador i les perles al seu abast i li he donat una pista, no he deixat totes les perles, només les que necessita per completar "l’exercici"; he pensat que, quan arribi a la "solució" ja li deixaré més material perquè continuï el seu aprenentatge...

Ja fa uns dies que li vaig deixar i avui l’ha volgut agafar. Primer ha posat les perles de l'1 fins al 9 i desprès les 9 desenes. Es curiós, la Mª Antònia Canals diu que es important que els nens verbalitzin el que fan per que és la forma que tenen d’assimilar i, un cop més, l'Àfrica m’ha demostrat que sap perfectament el que ha de fer sense que jo li digui res. Agafava cada tira, contava les perles una a una i quan les havia contat, tornava a dir el número resultant mentre la penjava; també m'ha semblat curiós que no ha hagut de canviar cap tira, ha anat agafant la que tocava...

Quan ha arribat al final s'ha adonat que no es corresponia el 9 del cartellet amb la tira de 9 perles i ho ha solvatant així



Després ho ha fet a l'inrevès, ha fet el compte enrere, quan ha col·locat el 7 m'ha preguntat quin nombre anava i jo he callat uns segons, temps suficient perque ella fes el compte endavant 1,2,3,4,5,6,7, l'ha tornat a fer 1,2,3,4,5,6,7 i ha sentenciat que li tocava el torn al 6. Quan ha acavat, ha tornat a col•locar el cartell de forma que l'1 es correspongues amb la perla de l'1... Encara que aquest cop no s'aguantava tant bé ;)



Una gran feinada...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada